Hvorfor lige navnet mind&move? Mind er vores bevidsthed, vores tankesæt, vores sind, vores hjerne. Move er bevægelse, at bevæge, at flytte.
Gennem arbejdet med bevægelsen i Dalcroze-metoden får vi et flow mellem hjerne og krop, tanke og handling.
Vi arbejder kreativt skabende ved hjælp af og i dette flow.
Herved opnår vi sammenhæng mellem tanke og handling og arbejdsmetoden giver adgang til at tænke og handle samtidigt, at svare instantant, i nuet.
Vi har ikke en krop, eller er en hjerne.
Vi er vores krop, og krop og hoved fungerer som en helhed i dette arbejde.
Musikskolelærer med rytmik som hovedfag. Herunder bl.a. kompagnonundervisning i 17 år, rytmik for 0., 1.-, 2.-, og 3. klasse, babyrytmik, børn/forældrehold og undervisning i overgang fra rytmik til instrument. Kursus for musiklærere/projektundervisning af 3.- 6. klasse.
Klaverundervisning og sammenspil
Skrivning, komponering og opsætning af 7 musikteaterforestillinger med 350 medvirkende børn sammen med kolleger.
Står for børnekor i Gadstrup Kirke, hvor Dalcroze-rytmikken indgår som lege- og bevægelsesmæssig inspiration i den daglige undervisning og til begivenheder i kirken.
Uddannet i Dalcroze-rytmik fra Institut for Rytmik i 1993.
Studietur i Dalcroze-rytmik, Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, 2010.
Internationale Udviklingsstudier, IU, på RUC, 1989-90
Samfundsvidenskabelig basisuddannelse fra RUC, 1989.
Musikvidenskabeligt Institut, 1982.
Eksamensleder på Institut for Rytmik fra 1995-2001.
Formand for Rytmikpædagogernes forening, FRMO, 2001-2009.
Praktikvejleder for Institut for Rytmik, 1994-2001.
Medstifter af foreningen Musik før Ni, 2003
Næstformand i Musik før Ni 2003-2005.
Medlem af Dansk Musikpædagogisk Forenings, DMpF´ s, bestyrelse, 2010-, og DMpF´s lærerudvalg, 2002-.
Skriver til stadighed sange til både børn og voksne.
1979- Punkrock-band med egne sange; Rock-band med egne sange; Kurdisk band med kurdiske musikere; Big Band, Rytmikperformance i Danmark og hele Norden med “Også stunts efter kaffen”; Musik-børneteater med egne stykker; Komposition af mange bossa-nova sange.
Forfatter til bogen: “Kreativitet i musikundervisningen”, udgivet hos forlaget Dansk Sang. Skriver artikler til “Musikskolen” og andre fagblade, læserbreve til aviser. Tekster til egne sange og lejlighedssange.